Spor Ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Spor Ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma

Mesaj tarafından GoDFaTHeR Bir Paz Mayıs 02, 2010 10:39 am

Zararlı Alışkanlıklar ve Spor
Alışkanlıklarınıza dikkat edin kaderinize dönüşür...

Uyuşturucu Madde Ne Demektir?

• Yunanca uyku anlamında ki "narke"den gelen ve İngilizce'ye "narkotik" olarak geçen uyuşturucu sözcüğü uyuşturma özelliği olan uyuşturan duymaz hale getiren demektir.
• Uyuşturucu maddeler; merkezi sinir sistemini etkileyerek kullanan kişinin ruhsal ve fiziksel dengesini bozar!
• Bu kişide fiziksel ve ruhsal bağımlılığa yol açar.
• Kişisel ve toplumsal yönden ekonomik ve sosyal çöküntü oluşturan maddelerdir.

Uyuşturucunun Zararları!

Fiziksel Etkileri
Beyin ve Merkezi Sinir sisteminde :
Aklı ve iradeyi işlemez hale getirir.
Kişiyi dengeden normal yaşam ve davranışlardan uzaklaştırırlar.
Beyin ve akıl sağlığının en büyük düşmanı uyuşturuculardır.

Sindirim Sisteminde:
Bulantı kusma karın ağrıları kabızlık ishal mide ve bağırsak spazmları kanama ve yaraları gastrit ülser vs.

Karaciğer ve Böbreklerde:
Bu zehirlerin organizmadan atılmasında en ağır görev bu organlara düşmektedir.
Karaciğer ve böbreklerde büyük arıza ve tıkanmalara karaciğerde yetersizlik yağlanma sertleşme

Gözlerde:
Işık ve mesafede uyumsuzluk şaşılık gece körlüğü göz bebeği büyümesi küçülmesi göz adele felci…

Solunum Sisteminde:
Nefes darlığı öksürük boğulma hissi bu yolla kalp sıkışmaları solunum felçleri ve ölümler bilinen olaylardır.

Kan organlarında:
Kan insan hayatının en önemli organı olup uyuşturuculardan büyük zararlar görür.

Kansızlık kan zehirlenmeleri kan hücrelerinde şekil ve miktar değişiklikleri kanın korkulu arızası olan pıhtılaşma ve kangrenler başlıca arızalardır.
Sosyal ve Maddi Etkenleri
İnsanın çevresi ile uyum içinde olması akıl ve zihin sağlığı ile mümkündür.
Aileden toplumdan ve çevresinden kopararak yalnızlığa bunalıma ve hemen ardından da sorumsuz hipisel (hayvani) bir hayata mahkum eder. Bağımlıyı yaşayan bir ölü haline getirir.
Bu sebeple uyuşturucuların bağımlıya aile hayatına doğacak çocuklara iş hayatına aile ve ülke ekonomisine ferdi ne toplumsal ahlaka (namus iffet şeref haysiyet v.s.) verdiği zararlar ifadelere sığdırılamaz.

İntiharların cinayetlerin her türlü fuhşiyat gasp ve anarşinin temelinde uyuşturucu vardır.

Sigara
Sigara da gerçekleri görme zamanı...

Cebe de cana da kıyıyor !
Sigara İle İlgili Türkiye Gerçekleri!
Sigara İçicisi 23 Milyon
2005 Yılında Yıllık Tüketim 5.5 Milyar Paket
Harcanan Para 12 Milyar YTL
2005 Yılı 115.000 Kişi Öldü
Her 5 Dakikada Bir Vatandaşımız Ölüyor
İnanılmaz Ama Gerçekler!
Davit Mc Lean’ın 1995’te akciğer kanserinden öldü!
Wayne Mc Laren’in 1992 yılında 51 yaşında iken akciğer kanserinden öldü!
Will Thornbury’in 1992 yılında 56 yaşında kanserden öldü!
Davit Millar Jr.’ın 1987 yılında yakalandığı anfizem hastalığından öldü!
Sigaranın dumanında gaz halinde bulunan CO (karbon monoksit) hücrelerin kandaki oksijeni kullanmasını engelleyerek tüm organların çalışmasına zarar verir.


Sigaradan Dolayı Oluşan Hastalıklar
Akciğer Kanseri
Damar Sertliği
Kalp Krizi
Burger Hastalığı

Sigara içicisi olsanız dahi bırakmak için bir an önce başlayın ve çevrenizdekilere bunları anlatın. Toplumsal görev edinin Küçücük yavrularımızın halkımızın hayatlarını birlikte kurtaralım!
Sigaradan Dolayı Hasta Olduğunuzda maddi giderleriniz artacak ve işinizden ayrılmak zorunda kalacaksınız!
Eskisi gibi her şey yiyemeyecek koşamayacak eğlenemeyeceksiniz ve belki de konuşamayacaksınız.
Yatalak bir hasta olduğunuzda mutlaka bir başkasının bakımına ihtiyaç
duyacaksınız. Birileri sizin bakımınızı sağlamak için zamanını
harcayacak. Bile bile o kişiyi bu duruma düşürmekten rahatsızlık
duymayacak mısınız?
Günleriniz bir yatakta veya hastane köşelerinde geçecek.
Yaşamınızı soluk darlığı içinde oksijene bağımlı yatağa bağlı halde tamamlamak ister misiniz ?
Arkadaşlarınız Sizi Ölüme Götürebilir!
Spor yapın ve çocuklarınızın spor yapmalarına fırsat tanıyın…
Koşmak Kalbi ve Kasları Kuvvetlendirir!
Kalp büyür ve kuvvetlenir!
Nabzınız 75’ten 55’e düşebilir!
Koşma sayesinde kalbiniz daha ekonomik ve daha uzun süre çalışır!
Bir Başka Kazanç
Yeni Kan Damarları…
Vücudunuzda 4 kat daha fazla kan damarı oluşacaktır!
Kaslarınıza daha fazla oksijen besim maddesi gidecektir!
Spor doğru ve yeterli solunum sağlar. Bu sayede kan tarafından beyne ve tüm organlara yeterli oksijen taşınır.
Terleme vasıtasıyla vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olur.
Spor el-ayakların orantılı doğru kullanılmasını sağlar.İnsana dik bir duruş temin ederek hareketlerine esneklik ve zarafet kazandırır.
Spor deriye ve saça kan pompalayarak sağlıklı ve genç görünmenize yardımcı olur.
Kas ve kemik yapısının zaman içinde zayıflamasını engellemesi özelliği
ve hormon üretimine katkısıyla en etkin yaşlanmayı önleyici etkendir.

Bağışıklık Sisteminiz Güçlenecek!
Bol oksijen bağışıklık sistemini güçlendirir!
30. Dakikanın sonunda kandaki zararlı maddeleri öldüren hücrelerin oranı %30 artar!
Askerleriniz daha iyi savaşacaklar!
Koşmak Stres Giderir!
Adrenalin damarların iç duvarlarında kertikler açar ve onları gözenekli yapar!

Sonuç:
Kalp Krizi Damar Sertliği ve Felç
Spor Kaliteli Bir Eğitim Aracıdır!
Pefunday
Gençlerin sokaklarda başıboş kalmaları halinde nasıl kötü alışkanlıklara açık bir hale geldikleri ve tembelleştikleri bilinmelidir.
Kendilerini yaşıtları ile kıyaslarlar.
Başarı için içten gelen bir heves duyarlar.
Başarı için titiz sabırlı özverili ve özverili bir şekilde çalışırlar
Düzenli yaşam ve beslenme alışkanlığı kazanırlar…
İçlerindeki yaşadıkları topluma kolay uyum sağlarlar.
Kurallara uymayı karşılıklı yardımlaşmayı ve ekip ruhunu benimserler.
Çocuklarının Spor Yapması Ailelerinin de Bazı Kötü Alışkanlıklardan Uzak Kalmasını sağlar.

DEĞİŞİK SPOR BRANŞLARINA ÖZGÜ ÇALIŞMALARA KATILIM İÇİN ÖNERİLEN BAŞLANGIÇ YAŞI
Atletizm - 11 yaş
Basketbol -10 yaş
Boks - 17 yaş
Bisiklet - 14 yaş
Futbol - 10 yaş
Cimnastik - 9 yaş
Kayak - 11 yaş
Yüzme - 10 yaş
Tenis - 10 yaş
Voleybol - 11 yaş
Halter - 14 yaş
Güreş - 12 yaş

AİLELER İÇİN ÖNERİLER
Çocuğunuz kazansa da kaybetse de onu sevdiğinizi bildiğinden emin olun.
Çocuğunuzun fiziksel yetenekleri konusunda gerçekçi olun.
Çocuğunuzun kendisine gerçekçi hedefler belirlemesine yardımcı olun.
Hedefin kazanmak değil fiziksel kapasite ve yetenekleri geliştirmek olduğunu vurgulayın ve gelişmiş yetenekleri güçlendirin.
Geçmişteki sportif başarılarınızı çocuğa anımsatmayın.
Antrenman ve yarışmalarda çocuğunuza güvenilir riski azaltılmış bir ortam sağlayın (uygun antrenman yöntemi ve malzeme).
Oyun ve yarışmalarda duygularınızı kontrol edin diğer oyuncu antrenör ve görevlilere bağırmayın.
Takımın diğer üyeleri ve çocuğunuz için amigoluk yapın.
Çocuğunuzun antrenörüne saygı duyun ve gösterin. Onunla iletişim
halinde olun. Eğer uygulamaları ile ilgili katılmadığınız oktalar varsa
çocukla değil direk antrenörle bunu paylaşın.
Spordan zevk alın kendi hedeflerinizi belirleyin ve çocuğunuza pozitif bir model olun.








avatar
GoDFaTHeR
Farkımız*Tarzımız*
Farkımız*Tarzımız*

<B>Mesaj Sayısı</B> Mesaj Sayısı : 3016
<B>Rep Sayısı</B> Rep Sayısı : 455
<B>Kayıt tarihi</B> Kayıt tarihi : 30/04/10

Kullanıcı profilini gör http://kopuk1.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz