Vücut GeLiştirme Yeni BaşLayanLardaki BeL ağrıLari !

Aşağa gitmek

Vücut GeLiştirme Yeni BaşLayanLardaki BeL ağrıLari !

Mesaj tarafından GoDFaTHeR Bir Paz Mayıs 02, 2010 11:50 pm

Yeni başlayanlardaki bel ağrılari



Eğer Ağırlık sporuna başladıysanız belinizde ağrı olsun olmasın uymanız
gereken 42 kural ver bunlar gerek spor yaşantınızda gerek ise normal
yaşantınızda sizi daha rahatlatırken olası risklerden koruyacaktır

1- Herhangi bir ağırlık taşımanız gerekirse yükü vücudunuza asimetrik olarak paylaştırdıktan sonra taşıyın. Cisimleri bir yerden başka bir yere taşırken belinizin dik pozisyonda olmasına dikkat edin.

2- Ağır bir yükü kaldırmayı denemeyin. Kaldırmak zorundaysanız başkalarından yardım isteyin.

3- Hafif bile olsa bir yerden cismi alırken dizlerinizi kırın ve çömelerek alın belden eğilmeyin. Yükü belinizle değil bacaklarınızla kaldırın.

4- Bir eşyayı taşırken gövdenize yakın tutun.

5- Hafif bile olsa bir yerden cismi alırken dizlerinizi kırın ve çömelerek alın belden eğilmeyin. Yükü belinizle değil bacaklarınızla kaldırın.

6- Bir eşyayı taşırken gövdenize yakın tutun. Taşınacak eşya vücudunuza ne kadar yakın olursa omurganıza binen yük o kadar azalacaktır.

7- İki kişiyseniz ve bir eşyayı iki ucundan tutarak taşımanız gerekiyorsa birbirinize haber vermeksizin eşyanın ucunu sakın bırakmayın.

8- Ağır bir yükü belinizden daha yükseğe kaldırmayın. Hele bu yükü
başınızdan yukarı kaldırmayı denemeniz tam bir felaket olabilir.

9- Ayaktayken belinizi sağa veya sola doğru rotasyon yaptırıp eğilerek yerden bir şey almayın.

10- Yük elinizdeyken dönmeniz gerekiyorsa belinizle değil ayaklarınızın yerini değiştirerek dönün.

11- Ağır bir cismi bir yerden bir yere çekerek ve ya iterek tek başınıza götürmeyin.

12- Sandalye ve ya koltukta otururken dik pozisyonda olmaya gayret edin
ve bunu alışkanlık haline getirin. Bu esnada diz eklemlerinizin kalça
eklemlerinden daha yüksekte bulunmasında ayak tabanlarının yere temas ederken düz konumda olmasında ve yere rahatça basmasında yarar var.

13- Yumuşak
alçak ve derin koltuklarda oturmayın. Stabil olmayan bozuk koltukların
ve yumuşak iskemlelerin belinizi tehdit ettiğini unutmayın.

14- Sandalyede otururken ayaklarınızın altına bir basamak çekerseniz daha rahat ederseniz.

15- Abdest alırken dişlerinizi fırçalarken ya da elinizi yüzünüzü yıkarken lavaboya doğru eğilmeyin.

16- Her gün en az 15 dakika yürüyün. Yürüme mesafesini giderek arttırın.

17- Bir defa bel rahatsızlığı geçirmiş ve iyileşmişseniz uzman doktorunuzun önerdiği egzersizleri aksatmadan yapın çünkü düzenli egzersiz yapanlarda ağrının tekrarlaması daha seyrek görülür.

18- Sağlıklı olsanız bile her gün kaslarınızı güçlendirici egzersizler yapın.

19- Egzersizleri altında sunta ve ya tahta bulunan halı ya da battaniye gibi sert bir zemin üzerinde yapın.

20- Spor veya egzersiz yaparken ani ve zorlayıcı hareketlerden kaçının. Spora başlamadan önce mutlaka ısınma hareketleri yapın.

21- Egzersiz sonrasında şiddetli ve 15 dakikadan fazla süren bir rahatsızlık ortaya çıkarsa mutlaka bir uzman doktora danışın.

22- Günlük yaşamınızda ani hareketlerden sakının.

23- Her gün beyaz peynir ya da bir kase yoğur yemeyi veya bir bardak az
yağlı süt içmeyi alışkanlık haline getirin. Güneş ışınlarından
yararlanın.

24- Vücut ağırlığınızı sürekli kontrol altında tutun. Alınan her fazla
kilonun vücudunuz ve beliniz için ilave bir yük olduğunu unutmayın.

25- Uzman bir hekime danışmadan bel korsesi kullanmayın. Çelik balenli
korselerin uzun vadede bel ve karın adalelerini zayıf bırakacağını
unutmayın.

26- Kesin teşhis konulup bel ağrınızın nedeni anlaşılmadan belinizi asla çektirmeyin. Bunun bazen felce kadar giden sonuçlara yol açtığını unutmayın.

27- Üzüntü ve stresin bel sağlığınızı da olumsuz yönde etkilediğini bilerek ruh sağlığınıza özen gösterin. Ailevi
sosyal veya iş hayatınızla ilgili problemlerinizi çözmek için gerekirse
ilgili doktor ve şahıslardan yardım isteyerek köklü bir çözüme gidin.

28- Yüksek topuklu veya topuksuz ayakkabı giymeyin. Ayakkabılarınızın topuklarının yüksekliği normal ökçeleri yumuşak olsun.

29- Sandalye ya da koltukta otururken bir cismi hafif dahi olsa öne doğru eğilerek yerden almayın.

30- Daha önce bel rahatsızlığı geçirdiyseniz güreş boks judo futbol basketbol gibi mücadele gerektiren ve halter jimnastik golf tenis gibi zorlayıcı sporlardan uzak durun. Bunların yerine yürüme yada yüzme gibi sporları tercih edin.

31- Raflardan kitap veya herhangi bir eşyayı alırken önce ayağınızın
altına yükseltici bir şey koyun ve eşyanın hizasına yükseldikten sonra
onu alın.

32- Otomobil kullanırken koltuğunuz sert olsun arkaya dayandığınızda koltuk belinizi desteklesin. Uzun yola çıkarken belinizi ince bir yastıkla destekleyin.

33- Otomobile bindiğinizde koltuğunuzu pedallara yakın olacak şekilde ayarlayın. Dizlerinizin kalçanızın biraz yukarıda durmasını sağlayın. Aksi halde beliniz rahat etmez.

34- Uzun süre araç kullanmayın kullanmak durumunda kalırsanız sık sık mola vermeyi ve bu esnada biraz yürümeyi tercih edin.

35- Yatağınız sert olsun. es ederken düz konuYattığınız zaman vücudunuz yatağa gömülmesin. Vücudu değişik şekillere sokan stabil olmayan
yumuşak veya çöküntülü yataklar sağlıklı değildir. Altında sunta ile
tahta olan yatakları ve üzerine yatıldığında omurganın fizyolojik
kıvrımlarına uyum gösterebilen kaliteli ortopedik yatakları tercih edin.

36- Bilgisayar karşısında saatlerce hareketsiz veya uygun olmayan
pozisyonlarda kalmak beli rahatsız eder. Bilgisayarda çalışırken
başınız dik beliniz ve kalçanızın arka kısmı destekli köprücük kemikleriniz yere paralel durumda olmalı. Gözleriniz ekranın üst hizasına yakın konumda ve ekranı tam karşıdan görebilecek pozisyonda bulunmalı. Kollarınız rahat ön kol ve bilekleriniz aynı çizgi üzerinde yere paralel olmalı. Ayaklarınızı da bir destek üzerine koymanız daha iyi olur.

37- Daha önce bel rahatsızlığı izleri altında sunta ve ya tahta bulunan halı ya da battaniye gibi geçirdiyseniz zıplama hareketi yapmayın ve yüksek bir yerden asla atlamayın.

38- Yürürken veya ayakta dururken vücudunuzun dik bir pozisyonda
olmasına özen gösterin. Ağırlığınızı her iki bacağınıza eşit olarak
paylaştırın. Ayakta dururken omuz ve kalçanızın aynı hizada olmasına
dikkat edin. Doğru duruşta çene içeri çekilmiş baş dik sırt ve bel düzdür. Bu duruşta kulaktan yere indirilen dik çizgi omuz ve kalçanın ortasından ayak bileğinin önünden geçer. Ayakta dururken sırt kambur bel çukur karın öne sarkık
göğüs yassılaşmış ve çene öne çıkmış olursa bu duruş yanlıştır. Böyle
bir pozisyon bele rahatsızlık verir ve iç organlar basınç altında kalır.

39- Tarlada inşaatta işyerinde evde çalışırken veya kar kürerken beliniz aniden ağrımaya başladıysa geri kalan işi bitirmek üzere gayret sarf etmeyip hemen istirahata çekilin. Sert bir zeminde sırt üstü uzanıp
dizlerimizi hafifçe bükerek bacaklarınızı yukarıya doğru toplamış
vaziyette 15-30 dakikalık istirahat oldukça rahatlatıcı olur. Eğer bu
süre sonunda durumunuzda iyiye gidiş yoksa
mutlaka doktorunuza başvurun. Hastalığınız esnasında istirahat
süresinin uzun mu yoksa kısa mı olacağını önceden kestirebilmek çok
zordur. Manyetik rezonans görüntüleme metodu uzman doktora bu konuda
fikir verir.

40- Bel rahatsızlığı geçirdiyseniz
uçak yolculuğu sırasında ayağınızı rahatça uzatabileceğiniz bir yeri
tercih edin. Uzun süreli yolculuklarda koltuğunuzu hafifçe arkaya
yatırın ve belinizi ince bir yastıkla destekleyin. Yolculuk esnasında
sürekli oturmayın ara sıra ayağa kalkarak biraz yürüyün. Yolculuk bitiminde valizlerinizi tekerlekli arabaya koyarak taşıyın.

41- İş yerinde devamlı oturarak çalışıyorsanız
bu durumun beliniz için sakıncalı olduğunu bilin ve mutlaka ara sıra
kısa da olsa yürüyüşler yapın. Çünkü oturur pozisyondayken belinize
binen yük ayakta olduğunuzdan belirgin şekilde daha fazladır. Yapılan araştırmalarda günlük mesaisinin büyük bir kısmını oturarak geçirenlerde bel fıtığına yakalanma riskinin
ayaktakilere oranla daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Oturarak
çalışırken belinizi ince bir yastıkla desteklemenizde yarar vardır.

42- Tek bir çeşit bel fıtığı olmadığı gibi
tek bir çeşit bel fıtığı tedavisi de yoktur. Bazı bel fıtığı tedavisi
için yalnızca ilaç ve istirahat yeterli olur. Bazıları ise fiziki
tedavi ve bazı geleneksel tedavi türleriyle iyileşir. Bazı bel
fıtıkları da mutlaka cerrahi girişim gerektirir. Bu nedenle elindeki tek bir tedavi çeşidiyle tüm bel fıtığı hastalarını iyileştirdiğini söyleyen şahıslara inanmayın sağlığınızı uzman doktorlara emanet edin








avatar
GoDFaTHeR
Farkımız*Tarzımız*
Farkımız*Tarzımız*

<B>Mesaj Sayısı</B> Mesaj Sayısı : 3016
<B>Rep Sayısı</B> Rep Sayısı : 455
<B>Kayıt tarihi</B> Kayıt tarihi : 30/04/10

Kullanıcı profilini gör http://kopuk1.forum.st

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Vücut GeLiştirme Yeni BaşLayanLardaki BeL ağrıLari !

Mesaj tarafından Qarizma Bir Ptsi Mayıs 03, 2010 11:10 am

tşkLer.
avatar
Qarizma
• Kalıcı üye •
• Kalıcı üye •

<B>Mesaj Sayısı</B> Mesaj Sayısı : 435
<B>Rep Sayısı</B> Rep Sayısı : 275
<B>Kayıt tarihi</B> Kayıt tarihi : 01/05/10

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz