Kayıt İpucları Arama Motorlarına Yerleşme İpuçları
1 sayfadaki 1 sayfası
Kayıt İpucları Arama Motorlarına Yerleşme İpuçları
- Arama motorlarında yaptığınız bir arama genellikle binlerce ya da milyonlarca sonuç getirir Çoğunlukla ilk sayfada sadece ilk 10 uygun sonuç görüntülenir
- Genellikle web sitesi olan herkes ilk 10’da görünmek ister
Arama sonucunda büyük ihtimalle aradığını ilk 10’da bulacak olan kişi
11 ya da daha sonra listelendiyseniz size hiç ulaşmadan aramasını
sonlandırabilecektir Peki nasıl üst sıralarda yer alacaksınız? İşte cevaplar aşağıda:
- Bunlar sitenizi arayacak kişilerin arama esnasında kullanacakları kelimelerdir
Örneğin pul koleksiyonu ile ilgili bir siteniz varsa muhtemelen
insanlar “pul koleksiyonu” kelimelerini kullanarak arama yaparlarsa
sitenize ulaşmalılardır Bu durumda bu kelimeler sizin hedef kelimelerinizdir Sitenizdeki her sayfanın ayrı bir hedef kelimesi olmalıdır Örneğimizden devam edecek olursak pul tarihini anlattığınız bir sayfanız varsa bunun da hedef kelimeleri “pul tarihi” olabilir - Seçeceğiniz kelimeler mutlaka 1’den fazla olmalıdır Çünkü örneğin “pul” kelimesi için çok fazla rekabet olacaktır ve boş yere bir mücadeleye gireceksiniz demektir Bunun yerine “pul koleksiyonu”nu kendinize hedef alırsanız hem hedef kitlenize ulaşmış olur hem de daha fazla ziyaretçi çekmiş olursunuz
- Hedef Kelimelerinizi mutlaka sayfanın en kritik yerlerine koymayı unutmayın Kelimelerinizi öncelikle Html başlığına koymalısınız Ayrıca sayfa başlığında ve eğer mümkünse ilk birkaç paragrafta da kullanın Aynı zamanda spam yoluna kaçmadan mümkün olan yerlerde de hedef kelimelerinizi kullanın
- Site dizaynında tablo kullanıyorsanız arama motorları sitenizi sizin gördüğünüz gibi görmeyebilir
Örneğin sağ tarafta bir menünüz varsa ve siz bunun yanına ilk paragrafı
yazmışsanız ve bunları bir tablo içine almışsanız sizin normal olarak
beklentiniz önce ilk paragrafınızı görmesidir Ama arama motorları sitenizi en eski browserla ziyaret eden bir ziyaretçi gibidir Bu yüzden de büyük bir ihtimalle sağda bulunan menüyü önce
ilk paragrafı ise sonra görüntüler ve bu da sizin ilk paragrafa
yazdığınız hedef kelimelerinizin sayfanın daha altına düşmesine neden
olur Böyle bir dizaynla bunu çözmenin herhangi bir yolu yoktur Ama bu sebepten tablo kullanmayı asla bırakmayın çünkü tablolar site dizaynının en önemli elementidirler Aynı etkiyi javascriptler de yapar Bu yüzden mümkün mertebe javascript kullanacaksanız bunları sayfanın altlarında kullanın
- Arama motorları genellikle sıralama algoritmalarında link analizlerine de yer verirler
- Sizin hedef kelimelerinizde ilk 10’da çıkan sitelerde link değişimi forumlarında site adresinizi belirtmeniz ziyaretçi defterlerinde site adresinizi belirtmeniz gibi yollarla linkinizin bulunmasını sağlayabilirsiniz
- Bu sizin konu ile ilgili olduğunuzu ve o arama motorunun en çok güvendiği 10 site tarafından da güvenilir bulunduğunuzu gösterir
- Bunun yanında o siteler ilk 10 sırada
çıktıklarından büyük bir ihtimalle zaten iyi bir ziyaretçi sayısına
ulaşmışlardır ve bu sitelerde linkinizin bulunması aynı zamanda o
sitelerden size ziyaretçi gelmesi anlamına da gelir
- Meta tagler sihirli bir yol değildir ve birçok arama motoru bunlara dikkat etmez Ama gene de bunları sayfalarınızda bulundurmanız yararınızadır 3 temel ve önemli meta tag vardır ve bunların dışında kalanları kullanmanın pek de bir önemi yoktur Bu 3 temel meta tag şunlardır:
- Title
- Bu aslında tam olarak bir meta tag değildir ama gene de bu başlık altında incelemek yararlı olacaktır Buraya yazdığınız herhangi bir cümle browserların üst bölümünde ve arama motoru sonuçlarının başında görünür Bu yüzden de hedef kelimelerinizin burada geçmesi çok önemlidir Bunun yanında buraya yazacağınız cümle sayfanız sık kullanılanlara eklendiğinde de görünür
- Bu tag’e yazacağınız kelimeler çok dikkat etmelisiniz Çünkü bu tag tüm sayfanıza bedeldir Arama motorları öncelikle bu tage bakarak arama sonuçlarını görüntülerler Başlık yazarken kelimelerin yerleri de önemlidir Örneğin başlığın başına hedef kelimelerinizi yazarsanız bu çok daha iyi olur Ayrıca şirket adınız yerine hedef kelimelerinizi kullanmanız size daha yararlı olacaktır
Çünkü McDonalds gibi tanınmış bir marka değilseniz büyük ihtimalle
insanlar şirketinizin ne olduğuyla değil aramak istedikleri konuyla ne
kadar ilgili olduğunuza bakacaklardır Çok isterseniz başlığın sonuna şirketinizin ismini yazabilirsiniz - Peki ya 1-2 kelimeden fazla hedef kelimeniz varsa Buna örnek olarak cm hakkında bir siteniz var diyelim Bu durumda hedef kelimeleriniz “championship manager” ve “cm” olacaktır Bu konuda üzülmenize gerek yok Çünkü arama motorları aslında 60 ila 150 karakter arasında yazdıklarınızı görüntüler Yani en çok önem verdiğiniz hedef kelimeyi başa diğerlerini sona ekleyerek başlık oluşturabilirsiniz Örneğin “Championship Manager 4 – Cm 4” gibi bir başlık yeterli olacaktır
- Title’da hedef kelimelerinizden birini tekrarlarsanız bu yararınıza olacaktır Ama birden fazla tekrarlamaktan ya da tekrarlanan kelimeleri yanyana yazmaktan kaçının
- Bunun yanında title taginin altına à yazmanız sitenizin açıklamasının bu şekilde görüntülenmesini sağlar Hatta description tagini desteklemeyen arama motorlarında bile…
destekleyen arama motorlarında görüntülenmesini sağlar hem de eğer iyi
bir açıklama yazdıysanız bunu dizinlere başvururken de kullanabilirsiniz
Örneğin eğer pul koleksiyonu ile ilgili bir siteniz varsa ve sayfa
içinde muhtelif yerlerde “pul koleksiyonu” kelimelerini kullandıysanız bunu keywords tagine de yazmak sitenizin daha üst sıralarda çıkmasını sağlayabilir Tabii bu durum sadece bunu destekleyen arama motorları için geçerlidir Ama eğer sayfanızın hiçbir yerinde “pul koleksiyonu” kelimesini kullanmamışsanız bunu keywords tagi içine yazmanız size bir avantaj sağlamazKayıt İpucları Arama Motorlarına Yerleşme İpuçları
Arama sonucunda büyük ihtimalle aradığını ilk 10’da bulacak olan kişi
11 ya da daha sonra listelendiyseniz size hiç ulaşmadan aramasını
sonlandırabilecektir Peki nasıl üst sıralarda yer alacaksınız? İşte cevaplar aşağıda:
Örneğin pul koleksiyonu ile ilgili bir siteniz varsa muhtemelen
insanlar “pul koleksiyonu” kelimelerini kullanarak arama yaparlarsa
sitenize ulaşmalılardır Bu durumda bu kelimeler sizin hedef kelimelerinizdir Sitenizdeki her sayfanın ayrı bir hedef kelimesi olmalıdır Örneğimizden devam edecek olursak pul tarihini anlattığınız bir sayfanız varsa bunun da hedef kelimeleri “pul tarihi” olabilir
Örneğin sağ tarafta bir menünüz varsa ve siz bunun yanına ilk paragrafı
yazmışsanız ve bunları bir tablo içine almışsanız sizin normal olarak
beklentiniz önce ilk paragrafınızı görmesidir Ama arama motorları sitenizi en eski browserla ziyaret eden bir ziyaretçi gibidir Bu yüzden de büyük bir ihtimalle sağda bulunan menüyü önce
ilk paragrafı ise sonra görüntüler ve bu da sizin ilk paragrafa
yazdığınız hedef kelimelerinizin sayfanın daha altına düşmesine neden
olur Böyle bir dizaynla bunu çözmenin herhangi bir yolu yoktur Ama bu sebepten tablo kullanmayı asla bırakmayın çünkü tablolar site dizaynının en önemli elementidirler Aynı etkiyi javascriptler de yapar Bu yüzden mümkün mertebe javascript kullanacaksanız bunları sayfanın altlarında kullanın
- Arama motorları genellikle sıralama algoritmalarında link analizlerine de yer verirler
- Sizin hedef kelimelerinizde ilk 10’da çıkan sitelerde link değişimi forumlarında site adresinizi belirtmeniz ziyaretçi defterlerinde site adresinizi belirtmeniz gibi yollarla linkinizin bulunmasını sağlayabilirsiniz
- Bu sizin konu ile ilgili olduğunuzu ve o arama motorunun en çok güvendiği 10 site tarafından da güvenilir bulunduğunuzu gösterir
- Bunun yanında o siteler ilk 10 sırada
çıktıklarından büyük bir ihtimalle zaten iyi bir ziyaretçi sayısına
ulaşmışlardır ve bu sitelerde linkinizin bulunması aynı zamanda o
sitelerden size ziyaretçi gelmesi anlamına da gelir
- Meta tagler sihirli bir yol değildir ve birçok arama motoru bunlara dikkat etmez Ama gene de bunları sayfalarınızda bulundurmanız yararınızadır 3 temel ve önemli meta tag vardır ve bunların dışında kalanları kullanmanın pek de bir önemi yoktur Bu 3 temel meta tag şunlardır:
- Title
- Bu aslında tam olarak bir meta tag değildir ama gene de bu başlık altında incelemek yararlı olacaktır Buraya yazdığınız herhangi bir cümle browserların üst bölümünde ve arama motoru sonuçlarının başında görünür Bu yüzden de hedef kelimelerinizin burada geçmesi çok önemlidir Bunun yanında buraya yazacağınız cümle sayfanız sık kullanılanlara eklendiğinde de görünür
- Bu tag’e yazacağınız kelimeler çok dikkat etmelisiniz Çünkü bu tag tüm sayfanıza bedeldir Arama motorları öncelikle bu tage bakarak arama sonuçlarını görüntülerler Başlık yazarken kelimelerin yerleri de önemlidir Örneğin başlığın başına hedef kelimelerinizi yazarsanız bu çok daha iyi olur Ayrıca şirket adınız yerine hedef kelimelerinizi kullanmanız size daha yararlı olacaktır
Çünkü McDonalds gibi tanınmış bir marka değilseniz büyük ihtimalle
insanlar şirketinizin ne olduğuyla değil aramak istedikleri konuyla ne
kadar ilgili olduğunuza bakacaklardır Çok isterseniz başlığın sonuna şirketinizin ismini yazabilirsiniz - Peki ya 1-2 kelimeden fazla hedef kelimeniz varsa Buna örnek olarak cm hakkında bir siteniz var diyelim Bu durumda hedef kelimeleriniz “championship manager” ve “cm” olacaktır Bu konuda üzülmenize gerek yok Çünkü arama motorları aslında 60 ila 150 karakter arasında yazdıklarınızı görüntüler Yani en çok önem verdiğiniz hedef kelimeyi başa diğerlerini sona ekleyerek başlık oluşturabilirsiniz Örneğin “Championship Manager 4 – Cm 4” gibi bir başlık yeterli olacaktır
- Title’da hedef kelimelerinizden birini tekrarlarsanız bu yararınıza olacaktır Ama birden fazla tekrarlamaktan ya da tekrarlanan kelimeleri yanyana yazmaktan kaçının
- Bunun yanında title taginin altına à yazmanız sitenizin açıklamasının bu şekilde görüntülenmesini sağlar Hatta description tagini desteklemeyen arama motorlarında bile…
destekleyen arama motorlarında görüntülenmesini sağlar hem de eğer iyi
bir açıklama yazdıysanız bunu dizinlere başvururken de kullanabilirsiniz
Örneğin eğer pul koleksiyonu ile ilgili bir siteniz varsa ve sayfa
içinde muhtelif yerlerde “pul koleksiyonu” kelimelerini kullandıysanız bunu keywords tagine de yazmak sitenizin daha üst sıralarda çıkmasını sağlayabilir Tabii bu durum sadece bunu destekleyen arama motorları için geçerlidir Ama eğer sayfanızın hiçbir yerinde “pul koleksiyonu” kelimesini kullanmamışsanız bunu keywords tagi içine yazmanız size bir avantaj sağlamaz
Similar topics
» Arama Motorlarına Kayıt, Site Botlarına Kayıt
» MS Office Word İçin İpuçları
» En kullanışlı Excel İpuçları: Verilerle Çalışma
» Müslümanların Kusurlarını Arama
» ARAMA MOTORLARI-Tavsiyeler Frameler
» MS Office Word İçin İpuçları
» En kullanışlı Excel İpuçları: Verilerle Çalışma
» Müslümanların Kusurlarını Arama
» ARAMA MOTORLARI-Tavsiyeler Frameler
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz