Kariyerinizi Etkileyecek Hatalar
1 sayfadaki 1 sayfası
Kariyerinizi Etkileyecek Hatalar
Kariyerinizi Etkileyecek Hatalar
Yetenekli hırslı ve teknik deneyime sahip olabilirsiniz; ancak başarılı bir profesyonel olmak için sadece işi bilmek deneyim sahibi hırslı ve yetenekli olmak yetmiyor. İşe uygun bir imaj sergilemeniz de bu konuda çok önemli. Örneğin; sakız çiğneyen iki lafından biri �tamam ya� olan biri sizce ne kadar etkili olabilir? Teknik açıdan başarılı pek çok çalışan sosyal açıdan zayıf olarak görülüyor.
Etkileyiciliğinizdeki ufak pürüzler iş yaşantınızda size pahalıya mal olabilir. �Anadolu Hayat� internet sitesinde çalışanları bu konuda uyararak kariyerinizi olumsuz etkileyebilecek 10 hata hakkında bilgi ve öneriler veriyor.
1-HEYECAN BELİRTİLERİ
Saçınızla ya da üzerinizdeki takılarla oynamak ayaklarınızı otururken sallamak ayaktayken yere vurmak gibi hareketler size heyecanını kontrol edemeyen bir kişi görünümü verir.
Öneri: Otururken ayaklarınızın tabanını yere bitişik koyun ve
ellerinizi kucağınızda ve rahat bir konumda tutun. Saçınız gözlerinize
düşerse zarif bir hareketle kulağınızın arkasına atın ve saçınızla kesinlikle oynamayın.
2-KABA HAREKETLER
Sık sık argo kullanmak uygunsuz fıkralar anlatmak
iş arkadaşlarınıza komik olduğunuzu düşündürebilir; ama size itici bir
izlenim de verebilir. Patronunuz ise firmayı temsil edecek ciddiyete ve
olgunluğa sahip olmadığınızı düşünecektir.
Öneri: Küfürlere ve fıkralara son verin sağlık problemlerinizden de sadece doktorun ofisinde söz edin. Sevgiliniz ise iş ortamı için uygun bir konu değildir.
3-GECİKMELER
İşe ve toplantılara sürekli geç kalmak saygısızlık olarak görülür ve patronunuzun
iş arkadaşlarınızın öfkelerini üzerinize çeker. Bu davranışınız
�Kendimden başka hiç kimseyi ve hiç bir şeyi umusamıyorum� havasını
yaratır.
Öneri: Bir yere zamanında ulaşmanız için gerekli olan zamanı
hesaplarken gerçekçi olun. Kendinize 20 dakikalık bir avans verin.
Beklerken sıkılıyorsanız yanınızda yapacak işler bulundurun. Bazı durumlarda beklemek bekletmekten daha iyidir.
4-GEREKSİZ YERE SAVUNMAYA GEÇMEK
Eleştiriler karşısında mazeretler uydurmak ya da ters cevaplar vermek;
sinirli ve ters bir insan olduğunuz izlenimini yaratır. Bu tür bir
davranış patronunuzla aranızda bir uçurum yaratabilir; çünkü kavgacı bir tavır sergilediğinizde patronunuz sizinle konuşmaktan rahatsızlık duyabilir. Ayrıca haklı eleştirilere ters tepkiler veren bir kişinin kendisiyle barışık bir insan olmadığı düşünülür.
Öneri: Yaptıklarınızın sorumluluğunu yüklenmeyi bilin. Sözlerinizle
kimseye saldırmayın. Surat asmak yerine gülümseyin. Gülümseme her
kapıyı açar.
5-İŞLERİ AĞIRDAN ALMAK
İşlerinizi bitirebilecek olmanıza rağmen ağırdan almanız
yeteneksiz biri olduğunuz izlenimini yaratır. Bunun nedeni
mükemmeliyetçi olmanız olabilir; ancak �işleri neden sürekli
ertelediğiniz� sorusu diğerlerinin kafasında tembel olduğunuz ya da bitirebilecek güce sahip olmadığınız cevabını getirebilecektir. Psikologlara göre; işi ağırdan alanlar risk almaktan korkuyor ve büyük ihtimalle bu yüzden hatalar yapıyorlar; bu kişilerdeki başarısızlık korkusu işe bir an önce başlamalarını engelliyor bu nedenle de hiçbir iş vaktinde sonuçlanmıyor ve işler birikiyor.
Öneri: Büyük görevleri ufak ve hata payı daha düşük parçalara bölün ve
her gün bir parçayı belirli bir zamanda bitirin. Mükemmele ulaşmanın
kolay olmadığını hatırlayarak biraz rahat edin. Unutmayın bir işi hızlı yapmak kadar doğru yapmak da önemli.
6-UNUTKANLIK
İsimleri
telefon numaralarını ve iş teslim tarihlerini unutmanız; bunları fazla
önemsemediğinizi ya da aşırı derecede unutkan bir kişi olduğunuzu
düşündürecektir. Unutkanlığınız patronunuz üzerinde düzensiz ilgisiz ve yeteneksiz bir kişi olduğunuz izlenimini bırakır. Bu durum da yükselmenize engel olacaktır.
Öneri: Tanışma anlarında
insanlar kendilerini tanıtırken onları dikkatle dinleyin ve yüzlerini
inceleyip isimlerini tekrar edin. Eğer uygunsa kartvizitlerini isteyin.
Randevuları ve tarihleri aklınızda tutmak için günlük bir �yapılacaklar
listesi� çıkartın ve yanınızda taşıyın. Diğer işlere geçmeden önce bitirdiğiniz her işin üstünü çizin.
7-YEMEK YERKEN TELEFONDA KONUŞMAK
İşinizin yoğunluğundan dolayı yemek yiyemediyseniz ve çalışırken bir
şeyler atıştırmak zorunda kaldıysanız bile asla telefon konuşmalarınız
sırasında atıştırmayın ya da ağzınızda bir şey varken telefonu almayın.
Bu durum size çok laubali bir görünüm verecektir.
Öneri: Masanızda yemek yemek zorunda kalırsanız
asistanınıza 20 dakika için telefon alamayacağınızı söyleyebilir ya da
gelen telefonları telesekretere kaydebilirsiniz. Yemek yedikten sonra
diş temizliğini de sakın unutmayın.
8-ÖNCELİKLERİ BELİRLEYEMEME
Bitirilmesi gereken bir işe asılmak yerine dikkatinizi başka şeylere vererek işleri yarım bırakmanız
öncelikleri göremediğiniz anlamına gelir. Yaptığınız işlerin hem sayısı
hem kalitesi düşecektir. İş hayatında yükselmeyi önemsiyorsanız; yerine
getirmeniz gereken görevler için zamanında yeterli çaba ve emeği göstermeye dikkat edin.
Öneri: Günün 2 - 3 saatini en öncelikli işlere
örneğin başka bir işe başlamadan önce bitirmeniz gereken projelere
ayırın. Dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin ve konsantre olun.
Konsantrasyon yapacağınız işlerde hata yapma riskinizi en aza düşürür.
9-YAZIM HATALARI
İş hayatında yazım hataları önemsiz gibi görünse de aksine önemlidir. Notlarda iş mektuplarında ve özgeçmişlerde yaptığınız yazım hataları; özensiz ve dikkatsiz bir kişi olarak görünmenize neden olur detaylara verdiğiniz önem konusunda da kuşku uyandırır.
Öneri: Dökümanları yazdırmadan önce yazım hatalarını mutlaka kontrol edin yazdıklarınızın üzerinden dikkatle geçin ve bir arkadaşınıza da kontrol ettirin.
10-OLGUN OLMAYAN TAVIRLAR
Sempati kazanmak için takındığınız �genç� tavırlar arada sırada hoşa
gidebilir; ancak antipati kazanmanıza da neden olabilir. Yaşınızdan
genç davranmak güvenilirliğinizi yok edebilir.
Öneri: Psikologların uyarısına göre; eğer bir yetişkin gibi davranmazsanız size bir yetişkinmişsiniz gibi davranılmaz.
Yetenekli hırslı ve teknik deneyime sahip olabilirsiniz; ancak başarılı bir profesyonel olmak için sadece işi bilmek deneyim sahibi hırslı ve yetenekli olmak yetmiyor. İşe uygun bir imaj sergilemeniz de bu konuda çok önemli. Örneğin; sakız çiğneyen iki lafından biri �tamam ya� olan biri sizce ne kadar etkili olabilir? Teknik açıdan başarılı pek çok çalışan sosyal açıdan zayıf olarak görülüyor.
Etkileyiciliğinizdeki ufak pürüzler iş yaşantınızda size pahalıya mal olabilir. �Anadolu Hayat� internet sitesinde çalışanları bu konuda uyararak kariyerinizi olumsuz etkileyebilecek 10 hata hakkında bilgi ve öneriler veriyor.
1-HEYECAN BELİRTİLERİ
Saçınızla ya da üzerinizdeki takılarla oynamak ayaklarınızı otururken sallamak ayaktayken yere vurmak gibi hareketler size heyecanını kontrol edemeyen bir kişi görünümü verir.
Öneri: Otururken ayaklarınızın tabanını yere bitişik koyun ve
ellerinizi kucağınızda ve rahat bir konumda tutun. Saçınız gözlerinize
düşerse zarif bir hareketle kulağınızın arkasına atın ve saçınızla kesinlikle oynamayın.
2-KABA HAREKETLER
Sık sık argo kullanmak uygunsuz fıkralar anlatmak
iş arkadaşlarınıza komik olduğunuzu düşündürebilir; ama size itici bir
izlenim de verebilir. Patronunuz ise firmayı temsil edecek ciddiyete ve
olgunluğa sahip olmadığınızı düşünecektir.
Öneri: Küfürlere ve fıkralara son verin sağlık problemlerinizden de sadece doktorun ofisinde söz edin. Sevgiliniz ise iş ortamı için uygun bir konu değildir.
3-GECİKMELER
İşe ve toplantılara sürekli geç kalmak saygısızlık olarak görülür ve patronunuzun
iş arkadaşlarınızın öfkelerini üzerinize çeker. Bu davranışınız
�Kendimden başka hiç kimseyi ve hiç bir şeyi umusamıyorum� havasını
yaratır.
Öneri: Bir yere zamanında ulaşmanız için gerekli olan zamanı
hesaplarken gerçekçi olun. Kendinize 20 dakikalık bir avans verin.
Beklerken sıkılıyorsanız yanınızda yapacak işler bulundurun. Bazı durumlarda beklemek bekletmekten daha iyidir.
4-GEREKSİZ YERE SAVUNMAYA GEÇMEK
Eleştiriler karşısında mazeretler uydurmak ya da ters cevaplar vermek;
sinirli ve ters bir insan olduğunuz izlenimini yaratır. Bu tür bir
davranış patronunuzla aranızda bir uçurum yaratabilir; çünkü kavgacı bir tavır sergilediğinizde patronunuz sizinle konuşmaktan rahatsızlık duyabilir. Ayrıca haklı eleştirilere ters tepkiler veren bir kişinin kendisiyle barışık bir insan olmadığı düşünülür.
Öneri: Yaptıklarınızın sorumluluğunu yüklenmeyi bilin. Sözlerinizle
kimseye saldırmayın. Surat asmak yerine gülümseyin. Gülümseme her
kapıyı açar.
5-İŞLERİ AĞIRDAN ALMAK
İşlerinizi bitirebilecek olmanıza rağmen ağırdan almanız
yeteneksiz biri olduğunuz izlenimini yaratır. Bunun nedeni
mükemmeliyetçi olmanız olabilir; ancak �işleri neden sürekli
ertelediğiniz� sorusu diğerlerinin kafasında tembel olduğunuz ya da bitirebilecek güce sahip olmadığınız cevabını getirebilecektir. Psikologlara göre; işi ağırdan alanlar risk almaktan korkuyor ve büyük ihtimalle bu yüzden hatalar yapıyorlar; bu kişilerdeki başarısızlık korkusu işe bir an önce başlamalarını engelliyor bu nedenle de hiçbir iş vaktinde sonuçlanmıyor ve işler birikiyor.
Öneri: Büyük görevleri ufak ve hata payı daha düşük parçalara bölün ve
her gün bir parçayı belirli bir zamanda bitirin. Mükemmele ulaşmanın
kolay olmadığını hatırlayarak biraz rahat edin. Unutmayın bir işi hızlı yapmak kadar doğru yapmak da önemli.
6-UNUTKANLIK
İsimleri
telefon numaralarını ve iş teslim tarihlerini unutmanız; bunları fazla
önemsemediğinizi ya da aşırı derecede unutkan bir kişi olduğunuzu
düşündürecektir. Unutkanlığınız patronunuz üzerinde düzensiz ilgisiz ve yeteneksiz bir kişi olduğunuz izlenimini bırakır. Bu durum da yükselmenize engel olacaktır.
Öneri: Tanışma anlarında
insanlar kendilerini tanıtırken onları dikkatle dinleyin ve yüzlerini
inceleyip isimlerini tekrar edin. Eğer uygunsa kartvizitlerini isteyin.
Randevuları ve tarihleri aklınızda tutmak için günlük bir �yapılacaklar
listesi� çıkartın ve yanınızda taşıyın. Diğer işlere geçmeden önce bitirdiğiniz her işin üstünü çizin.
7-YEMEK YERKEN TELEFONDA KONUŞMAK
İşinizin yoğunluğundan dolayı yemek yiyemediyseniz ve çalışırken bir
şeyler atıştırmak zorunda kaldıysanız bile asla telefon konuşmalarınız
sırasında atıştırmayın ya da ağzınızda bir şey varken telefonu almayın.
Bu durum size çok laubali bir görünüm verecektir.
Öneri: Masanızda yemek yemek zorunda kalırsanız
asistanınıza 20 dakika için telefon alamayacağınızı söyleyebilir ya da
gelen telefonları telesekretere kaydebilirsiniz. Yemek yedikten sonra
diş temizliğini de sakın unutmayın.
8-ÖNCELİKLERİ BELİRLEYEMEME
Bitirilmesi gereken bir işe asılmak yerine dikkatinizi başka şeylere vererek işleri yarım bırakmanız
öncelikleri göremediğiniz anlamına gelir. Yaptığınız işlerin hem sayısı
hem kalitesi düşecektir. İş hayatında yükselmeyi önemsiyorsanız; yerine
getirmeniz gereken görevler için zamanında yeterli çaba ve emeği göstermeye dikkat edin.
Öneri: Günün 2 - 3 saatini en öncelikli işlere
örneğin başka bir işe başlamadan önce bitirmeniz gereken projelere
ayırın. Dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin ve konsantre olun.
Konsantrasyon yapacağınız işlerde hata yapma riskinizi en aza düşürür.
9-YAZIM HATALARI
İş hayatında yazım hataları önemsiz gibi görünse de aksine önemlidir. Notlarda iş mektuplarında ve özgeçmişlerde yaptığınız yazım hataları; özensiz ve dikkatsiz bir kişi olarak görünmenize neden olur detaylara verdiğiniz önem konusunda da kuşku uyandırır.
Öneri: Dökümanları yazdırmadan önce yazım hatalarını mutlaka kontrol edin yazdıklarınızın üzerinden dikkatle geçin ve bir arkadaşınıza da kontrol ettirin.
10-OLGUN OLMAYAN TAVIRLAR
Sempati kazanmak için takındığınız �genç� tavırlar arada sırada hoşa
gidebilir; ancak antipati kazanmanıza da neden olabilir. Yaşınızdan
genç davranmak güvenilirliğinizi yok edebilir.
Öneri: Psikologların uyarısına göre; eğer bir yetişkin gibi davranmazsanız size bir yetişkinmişsiniz gibi davranılmaz.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz